vineri, 8 ianuarie 2016

Interviu cu un artist handmade - Andreea Anghelescu - Marasquin Decor

Ziua de azi ne aduce un interviu interesant cu Andreea Anghelescu, o mămică creativă, un artist handmade care face lucruri interesante, diferite și care reușește să ne atragă atenția în cel mai plăcut mod.

Marasquin Decor este locul unde găsim creații de bun gust, lucrate cu multă atenție și pricepere.

Haideți să o urmărim pe pagina sa de facebook și să vedem ce minunății ies din mâinile ei: https://www.facebook.com/Marasquin-Decor-Masti-Venetiene-Decoratiuni-Bijuterii-1555458928008938/?fref=ts



      1.       Cu ce te ocupi?

Ca și specializare, sunt designer de interior și proiectant mobilier. De când a venit pe lume băiețelul meu, m-am ocupat mai mult de pasiunea mea pentru obiecte de decor.

     2.      De unde vine numele de  „Marasquin”? După ce criterii crezi că ar trebui să ne alegem numele afacerii noastre?

Marasquin este numele primului meu blog ( prin 2010), pe care l-am păstrat pentru că lumea deja mă știa și mă căuta sub această denumire. Marasquino indică defapt un lichior pentru cocktail-uri iar marasquin, cireșele acelea care se folosesc ca și decor pentru prăjituri. E un fel de „cireașa de pe tort”. Într-un fel caracterizează stilul meu, eclectic. Bineînteles că dacă un hobby sau o pasiune se transformă într-o afacere serioasă cu profit și angajați, numele trebuie ales cu ajutorul celor care se pricep să creeze un brand și o imagine pentru o astfel de firmă.

      3.      Realizezi lucruri cu adevărat deosebite. Cum ți-a venit ideea să faci măști?

Totul a început în facultate, când o colegă a venit cu o broșă care reprezenta o mască. Am căutat și eu dar nu am mai găsit. Atunci am început să caut forme sau matrițe pentru măști. Nu am găsit așa mici ca și pentru o broșă, ci măști care se puteau decora și purta, din carton. Pentru că erau destul de scumpe și nu le găseam mereu, m-am decis să le fac singură de la cap la coadă. Și așa au luat naștere măștile mele dintr-o ceramică specială. Le modelez și decorez singură. Din păcate  măștile nu sunt atât de apreciate la noi în țară ca să poți face profit numai din asta. Multe persoane care au fost în Veneția și chiar care au lucrat în ateliere care confecționează măști originale mi-au spus că singura diferență între măștile mele și cele originale este certificatul pe care îl au cele din urmă.  Acum fac măști pe comandă, pentru cei care preferă măști din ceramică în locul celor de plastic made în China sau care vor un anumit model și nu îl găsesc la magazin.

     4.      Decorațiunile pentru copii sigur își au povestea lor. De ce ai ales asta?

Decorațiunile pentru copii au intrat în „repertoriul” meu după 2 ani de stat acasă cu Andrei. Primele jucării făcute au fost un șarpe lung și un brotăcel pe care le-am cusut manual și le-am umplut cu puf siliconic. Asta după ce am comandat puful și m-am trezit la ușa cu un sac mai mare ca mine. Apoi, după un an de chin și timp pierdut pentru că nu știam să cos la mașină, am reușit să învăț singură, prin încercări. Și acum totul e mult mai ușor, deși încerc să păstrez elementele de detaliu pe care tot manual trebuie să le cos. Am ales să fac obiecte pentru copii pentru că am observat că nu se prea găsesc decorațiuni pentru camerele lor, cum ar fi tablourile sau decorațiunile care conțin numele „proprietarilor”. În plus, majoritatea jucăriilor sunt din plastic, lucru deja insuportabil pentru mine. Eu încerc să realizez obiecte din materiale ca lemn, sticlă, metal sau materiale textile.

    5.      Am găsit în atelierul tău multe lucruri frumoase, pline de detalii: albume cusute, tablouri. Totul necesită multă muncă. Cât timp îți ia să realizezi asemenea lucruri și ce materiale folosești?

Timpul de lucru în general e întrerupt de diverse „probleme casnice”, dar ca idee, lucrul durează între una și patru zile, în funcție de complexitate și dimensiuni. Folosesc în general materiale textile cu texturi diferite, mărgele și figurine din lemn, sticlă, metal și acril. Încerc să evit plasticul deși îl mai folosesc la aceste decorațiuni pentru copii. Chiar și ramele tablourilor sunt din lemn și vin pe comandă. Fiecare e aleasă în funcție de tema aleasă.

    6.      Care sunt preţurile pe piaţa românească pentru asemenea produse? Crezi că este o activitate care îţi poate aduce profit?

Din ce am văzut eu, prețurile diferă destul de mult. Eu mă situez undeva la mijloc și încerc să realizez o legătură între calitate și preț și în același timp încerc să aduc lucruri noi pe care să îmi las amprenta. Prețurile mele sunt între 15 lei (broșe din sticlă și material textil) și 300 lei (măști venețiene decorative). Restul obiectelor se situează între aceste două valori. Nu vând un brand cum  deja au început mulți să facă în cazul produselor de designer, ci încerc să realizez lucruri în care pun pasiune și nimic nu ajunge la cumpărător  fără să fiu eu mulțumită de munca mea.
Poate să aducă profit în funcție de vânzări. Iar vânzări ai dacă faci lucruri de calitate și știi să te promovezi. Cred că poți ajunge să realizezi cel puțin un venit minim pe economie dacă reusești să te implici total în așa ceva și o iei treptat.

     7.      Prin ce metodă îți promovezi produsele?

Mă promovez pe Facebook, apoi sunt găsită destul de ușor pe Google cu măștile venețiene. Am în plan un site și reclamă pe Facebook dar pentru asta trebuie să realizez un stoc de produse. Încă nu am reușit.

     8.      De ce crezi că ar trebui să țină cont cei care îți împărtășesc pasiunea?

În primul rând cred că ar trebui să știe să își identifice stilul iar asta îi va ajuta să nu copieze ceea ce găsesc pe net sau unii de la alții, punându-și amprenta pe obiectele pe care le realizează.
În al doilea rând cei care realizează obiecte unice nu sunt „artizani” ci adevarați designeri atâta timp cât sunt originali. Handmade în România e asociat deja cu produse ieftine, ceea ce e complet greșit. Dacă sunt făcute manual sau au un design unic, atunci trebuie să aibă un preț corespunzător, în funcție de calitatea materialelor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu