vineri, 22 ianuarie 2016

10 lucruri de făcut în Bordeaux


Vă vine sau nu să credeți, noi am făcut Bordeaux la picior. Am mers de dimineață până seara prin toate colțurile orașului. Am refuzat orice mijloc de transport încă de când am pus piciorul pe peronul gării. Ne-am uitat în jur puțin debusolați și-am hotărât să o luam la pas, ceea ce vă recomand și vouă. Vreo 2 ore am rătăcit aiurea, până am întalnit primul obiectiv turistic. M-am simțit în Bordeaux ca acasa, ceva ce de puține ori mi s-a întamplat.

Haideți să vedem ce putem face în acest oraș superb:

1. Să vizităm La Grosse Cloche (Marele Clopot) și poarta Cailhau. Este un monument istoric impresionant. A fost construit în secolul al XIII-lea și este emblema orașului. Clopotul are 2 metri și 7550 kg. Îl găsiți pe strada Saint-James la colț cu De La Sau. O să vă placă. 

 2. Să vedem Musée des Beaux-Arts. Găsiți aici opere renumite de Matisse, Renoir, Rubens, Delacroix și Picasso dar și alte picturi și sculpturi ale artiștilor europeni.

3. Să ne plimbăm pe Le Pont de Pierre (Podul de piatră) ce traversează fluviul Garonne și a fost construit de Napoleon I. Are 487m lungime și unește centrul orașului cu renumitul cartier La Bastide.

4. Să facem shopping pe Rue Sainte-Catherine. Este o stradă pietonală lungă de 1,145 km cu acces către toate arterele principale ale orașului, denumită chiar cea mai lungă stradă pietonală din Europa pe care se face comerț. Aici veți găsi aproximativ 230 de magazine, restaurante și cafenele (n-ai cum să te plictisești). Ea servește totodată și ca punct de reper pentru localnici.


5. Să vizităm Cathédrale Saint-André. Este una dintre cele mai frumoase catedrale din Bordeaux. Cu o arhitectură impresionantă în stil gotic, această biserică catolică este înscrisă în patrimoniul mondial al UNESCO. Merită vizitată!


6. Să vizităm Jardin Botanique. Un loc cu multă verdeață care te izolează de agitația orașului și în care te poți plimba liniștit ore întregi.

 7. Să ne plimbăm pe străduțele înguste. E fascinant să te plimbi prin Bordeaux. E așa o atmosferă plăcută! Voi, cei care ați fost pe aici, să-mi spuneți dacă mă înșel!


8. Să mâncăm într-un loc drăguț și să încercăm specialitățile zonei. O porție de clătite trebuie să vă luați, fie ce-o fi! Noi am simțit vuietul orașului la o cafea pe malul fluviului Garonne și-am mâncat în piața Camille Jullian.




9. Să vizităm cramele locale. Bordeaux, o regiune cu mii de proprietăți viticole, produce cele mai prestigioase vinuri din lume. Sunt cinci rute turistice de parcurs pentru a vizita cramele și astfel puteți face degustări de vin. Trebuie să mergeți acolo măcar o dată, toamna!


10. Să facem poze la Monument aux Girondins. Este un monument istoric impunător situat în piața Quinconces. Acesta a fost ridicat în onoarea celor care și-au pierdut viața în timpul revoluției franceze.
Întalnirea mea cu Bordeaux a fost incredibilă! Mă voi întoarce cu plăcere ori de câte ori voi avea ocazia. Vouă ce v-a captat atenția în acest oraș extraordinar? Aștept impresiile voastre!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu