joi, 7 ianuarie 2016

Interviu cu un artist handmade - Ana-Maria Crînguș și Crîngușeriile ei

Astăzi vă fac cunoștință cu Ana-Maria Crînguș, un artist handmade desăvârșit, cu multă îndemânare, care îmbină excelent culorile și care realizează cu multă răbdare "Crîngușerii" speciale.

Intrați și vedeți! Minunatele sale creații le găsiți aici:  https://www.facebook.com/cringuserii/photos_stream?tab=photos_albums



1.                  Prezintă-ne puțin activitatea ta.  Ce faci mai exact?

Pe scurt: dau frâu liber imaginației. Activitatea mea constă în a mă destinde și a crea lucruri care, mai întâi de toate, să îmi placă mie, să pot eu să mă văd purtându-le. Mai apoi, inspirată din moda de zi cu zi, încerc să combin culori, materiale și această pasiune a mea în creații numite simplu „Crîngușerii”.

2.                  Ce fel de materiale folosești ?

Materialele folosite în componenta brățărilor și nu numai (pentru că, mai nou am început să confecționez și cercei) încep de la șnur de bumbac, ață cerată, șnur nylon satinat, paracord, șnur din fibră naturală, imitație de piele și, bineînțeles, piele, de diferite dimensiuni și culori. În ceea ce privește accesoriile, m-am axat mult pe ancore, diverse modele, pentru a oferi clienților o gamă largă de produse.
De asemenea, am folosit și pietre semiprețioase (ochi-de-tigru, lava stones) în diferite combinații, cu accesorii precum cranii sau bufnițe, la mare căutare anul acesta.

3.                  Creezi brățări cu o anumită tematică sau lucrezi în general diferite modele?

Conceptul de „Crîngușerii” s-a bazat inițial pe orice înseamnă hand-made. Însă, datorită faptului că ne aflăm la Marea Neagră, un oraș care produce mulți navigatori, mi s-a părut interesant să folosesc elemente precum ancoră sau cârlig de pește pentru a transforma o simplă brățara într-un must-have.

4.                  Care brățări se vând cel mai bine?

De departe brățările nautice - ancorele de 3-4 cm, în culori mai închise. Vara trecută la mare căutare au fost cele în culori precum albastru, vișiniu sau chiar negru pentru că sunt foarte ușor asortate cu hainele sau cu alte accesorii masculine.

5.                  Care sunt principalii tăi clienți? Te adresezi persoanelor tinere sau tuturor persoanelor indiferent de vârstă?

Spre surprinderea mea, am observat că nu doar băieții le poartă, cât și fetele, soțiile sau iubitele de navigatori. În mare, accesoriile „Crîngușerii” se adresează tuturor persoanelor, dar categoria care s-a remarcat a fost de departe segmentul de 18-25 de ani, deși am confecționat câteva dintre  brățările cu ancoră, la cerere, atât pentru copii de 5 ani, cât și pentru persoane de 35-40 ani.

6.                  Care sunt preţurile pe piaţa românească pentru asemenea produse? Crezi că este o activitate care îţi poate aduce profit?

Prețurile pe piața din România sunt destul de ridicate, deși ideea a prins foarte repede și s-a extins. Am putut să observ același model de brățări începând de la 10-15 lei (prețul pe care și eu îl folosesc și care mi se pare destul de corect) până la 100 lei. Eu sunt de părere că prețurile pot fi exagerate. Materialele deși sunt costisitoare, poți face profit, mai ales când știi că ceea ce tu creezi este purtat cu plăcere.

7.                  Prin ce metodă îți promovezi produsele?

Produsele create de mine le promovez pe Facebook, pe pagina „Crîngușerii” unde postez periodic, dar și pe pagina personală de Facebook. Mi se pare o metodă sigură de promovare, unde clienții pot vizualiza produsele, pot da like sau share, îmi pot împărtășii ideile lor (care de multe ori sunt excelente) sau îmi pot cere păreri. Practic, este modalitatea ideală de a relaționa cu persoanele interesate.

8.                  Ce mesaj ai pentru toți artizanii la început de drum? De ce ar trebui să țină cont?

Mesajul meu sună cam așa: puneți pasiune în ceea ce faceți, mai întâi de toate! Gândiți-vă dacă voi ați purta așa ceva, dacă v-ar face plăcere, mai apoi puneți-vă creativitatea, mintea și sufletul până și în cele mai mici detalii, pentru că, într-adevăr, detaliile fac diferența. Iar dacă ceea ce ați creat vă satisface, atunci sigur a ieșit ceea ce v-ați propus. Nu e ușor, dar e frumos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu